aku dan uitm...

Posted: Friday, May 21, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...tinggal beberapa jam je lagi untuk aku bergelar seorang mahasiswa...insya allah uitm puncak alam akan menerima kehadiran aku tak lama lagi...nampak nya cita2 aku makin hampir...hahaha...



ni la menara gading aku...aku dah pegi dah survey tempat nih minggu lepas...gile nye besar...jenuh nak tunggu dari pintu masuk nak sampai dewan makan...aku pernah gak masuk utm kat johor tapi apsal uitm puncak alam ni besar sangat...kate orang kampus puncak alam ni akan diganti sebagai kampus induk uitm...patut pun besar semacam...sebenarnya ni baru pembinaan fasa 1...dah besar cam2 fasa 2 nak watpe ntah lagi...

...bakal satu kampus dengan aku lak yg aku taw ialah...

...AMER HAZREQ...former semestian...dak ni satu skul dengan aku mase kat sk seri manjung...mase tu dak ni asyik dapat no 1 aje kat skul tu...brape kali jek aku dpt kalahkan die...tapi kat uitm ni tak tau la kan...boleh ke amer??hahaha...kite bakal blaja sesame dlm asasi sains...


...ade gak dak skul aku, smssi, yg akan ditempatkan di sana...antaranya...

...MUHAMMAD HILMI...budak berambut megi yg dipanggil beng kat sekolah dulu...asalnya org panggil kambing biri2...tapi pnjang sgt...insya allah bakal room mate aku...tapi aku tak konfem la beng sebab ade org kate kalau nak 1 bilik kene dtg sesame...tu yg payah tu...tapi insya allah...


...seterusnya ialah...

...MUHAMMAD FAID...pelajar kelas an-najah...budak nih org panggil gali kat skul dulu...sebabnya nama bapak die ghazali...kesian tol...hahaha..tapi aku janji x panggil kau camtu kat uitm nanti, gali.....opssss...


...kemudian pula...

...NUR LIYANA MASTURA...satu kelas dengan faid...die ingat muke die cantik la tu gi posing camtu...huh...hahaha...sori yana...budak nih asasi kejuruteraan....same gak dengan beng dan juga faid...eh apsal sume dak skul aku asasi kejuruteraan nih???nie yg pelik ni...

...ade gak aku dengar amar dapat same...nazry dgn syamil lak tolak tawaran...tpi tak konfem lak aku...pada budak2 yg aku tak sebut nama tu sori la sebab aku tak tau...ape2 pun aku harap kite sumer akan maju dalam apa jua bidang...gud luck my frenz especially bakal mahasiswa puncak alam...that's all for now...wslm...

~bloodsign private limited~

3M part6...

Posted: Thursday, May 20, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...kali nih aku nak postkan karya aku yg keenam buat blog aku nih...karya nih mungkin yg terakhir sebelum aku melangkah ke alam universiti...so bez of luck untuk aku yek...haha...karyaku kali ni bertajuk curi...so ape2 pown layan saje...harap enjoy...




...tu je wat kali nih...thanks 4 reading...wslm...

~bloodsign private limited~

hikmah musibah...

Posted: Wednesday, May 19, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
2

...aslm...kali nih aku memilih untuk mengisi ruangan renungan dan motivasi...tajuk post aku kali ni ialah hikmah musibah...

scara ringkasnya musibah ditakrifkan sebagai sesuatu yg tak disukai oleh manusia berupa pelbagai keadaan...musibah ditakdirkan untuk menyerlahkan nilai diri kita di sisi allah...oleh itu apabila ditimpa musibah kita perlu bersabar...namun sesetengah org berkata kmbali..."cakap senang la, cuba kau yg kena"...
di sini aku nak berkongsi cerita mengenai hikmah musibah...

~cerita1~
...alkisah seorang raja dan khadamnya pergi berburu rusa di hutan suatu hari...sedang sang raja membetulkan panah pada busurnya, sang raja terpanah kakinya sendiri lalu menjerit kesakitan...khadamnya terus membawa sang raja pulang ke istana dan dipanggilnya tabib untuk merawatnya...
"kaki tuanku tak boleh disembuhkan lagi" kata si tabib setelah memeriksanya...
...sang raja mengeluh akan nasib malangnya itu...
"ada hikmahnya tuanku" ujar sang khadam lantas membangkitkan kemarahan sang raja...

"apa hikmahnya pulak!..kau jgn nak cari pasal!..kau berambus dari sini!...aku tak perlukan khadam macam kau!!!" herdik sang raja...
...selang beberapa minggu sang raja pergi memburu sendirian di hutan walaupun kakinya telah kudung...malang sekali lagi menimpa sang raja apabila dia ditangkap puak kanibal iaitu puak yg tabiatnya memakan manusia...sang raja diikat di sebatang kayu sebelum menunggu ketua puak keluar untuk merestui upacara...ketua puak kemudian keluar dan meneliti sang raja sebelum upacara dimulakan...
"lepaskan dia!..puak kita tak boleh makan manusia yg tak sempurna" kata ketua puak..
...sang raja terus pulang ke istana dan menitahkan agar pengawal memanggil kembali khadamnya ke istana...di hadapan khadamnya itu, sang raja menceritakan peristiwa yg dilaluinya dan mula memahami hikmah kakinya kudung...
"beta amat menyesal kerana telah menghalau kau" ujar raja dgn wajah sugul...
"ada hikmahnya tuanku" kata sang khadam...
"apa pula hikmahnya" tanya raja kehairanan...
"kalau saya tak dihalau oleh tuanku sudah pasti saya akan menjadi mangsa kanibal itu apabila saya mengikuti tuanku berburu" ujar sang khadam...


~cerita2~
tok penghulu dan anaknya membela seekor kuda dan amat menyayanginya...suatu hari kuda itu terlepas ke dlm hutan...
"kami simpati atas kehilangan kuda kesayangan tok" kata org kampung yg mengetahui berita itu...
"tak mengapa...mesti ada hikmahnya" ujar tok penghulu...
beberapa minggu kemudian, kuda tersebut pulang dgn membawa beberapa kuda liar...
"bertuahnya tok" kata beberapa org kampung...
anak lelaki tok penghulu amat gembira dgn kuda2 yg byk itu...setiap hari dia menunggang kuda kesayangannya dan menggembala kuda2 yg lain...entah bagaimana pada suatu hari, anak tok penghulu jatuh dari kuda dan tangan kanannya patah...
"malang nasib tok...baru dapat nikmat sekarang ditimpa bala" kata org kampung...
"tak mengapa...mesti ada hikmahnya" ujar tok penghulu dgn tersenyum...
tak lama kemudian, kampung mereka didatangi pegawai2 atasan tentera negara itu...penduduk kampung amat bimbang kerana raja mereka amat zalim...
"raja memerintahkan semua anak muda lelaki berkumpul!..negara memerlukan tentera tambahan untuk ke medan perang!!!" arah ketua tentera...
para remaja lelaki berbaris di hadapan ketua tentera termasuk anak tok penghulu...
"kamu dikecualikan!..tak ada gunanya membawa orang yg patah tangan!!!" kata ketua tentera sambil menuding jari pada anak tok penghulu...

...diharapnya cerita tersebut memberi sedikit keinsafan kepada sesiapa sahaja yg membacanya...oleh itu untuk penghayatan yg lebih mengenai hikmah musibah, anda boleh dapat kan majalah solusi terbitan telaga biru yg terkini yg menampilkan tajuk hikmah musibah...



...insya allah majalah ini dapat membimbing kita ke jln yg lebih baik...
...apa yg penting dlm musibah adalah bagaimana kita bgun kmbali setelah diuji...
kata org bijak pandai : "it is not how low you fall but how high you bounce back!"
...sekian...wslm...

~bloodsign private limited~

aku dan guru2...

Posted: Sunday, May 16, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...post kali ni aku just nak mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua guru kat mana2 pun di seluruh dunia...terutamanya pada =

  • guru2 ku di TADIKA SINARAN (1997)
  • guru2 ku di TADIKA BINA (1998)
  • guru2 ku di SEKOLAH KEBANGSAAN DATUK HAJI ABDUL KADIR HASAN (1999-2001)
  • guru2 ku di SEKOLAH KEBANGSAAN SERI MANJUNG (2001-2003)
  • guru2 ku di SEKOLAH KEBANGSAAN BANDAR UDA 2 (2004)
  • guru2 ku di SEKOLAH MENENGAH SAINS SULTAN ISKANDAR (2005-2009)
...jasamu takkan kulupakan...kerana guru2 aku telah berjaya...terutamanya guru2 ku di SMSSI yg telah mengajar aku di tingkatan 4 dan 5...
  • cikgu salwani - bm
  • sir saravanan - bi
  • ustazah hidayah -ba 
  • cikgu hafizah - kimia (juga guru kelas)
  • cikgu husni - biologi
  • cikgu nawiah(f4) & cikgu saadah(f5) - fizik 
  • ustazah azrina - psi (mne bley lupe suara ustazah)
  • ustazah fadhilah - pqs
  • cikgu khaty - sejarah
  • cikgu fazidah - add math (sy dapat a+ add math)
  • cikgu norliyana - math
...terima kasih atas segala ilmu yg telah kalian curahkan...doakan saya berjaya di dunia dan akhirat...wslm...

~bloodsign private limited~

aku dan burfday n motherzday...

Posted: Sunday, May 9, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...saje je nak mncoretkan sesuatu smpena bday aku ari nih...
...btw slamat arie jadie ntuk aku (ucap ntuk diri sndiri)...haha..
...sbnar nye bukannye penting sgt arie jadie nie...lain la mase kecik2 dulu kan...
...mesti nak hadiah kan...

...but da most important is this date alwayz make me realize that i'm grown older & older...
...so, i know it will become more dificult 4 me to continue my journey in diz world...
...so, i know my responsible will bcome higher & higher together with my age...
...so, i know my maturity also must grown up so face those things...
...so. i know my mind setting must also be changed follow da positive path...
...and da most important is i know that my ambition to be a pharmacist had come nearer & nearer...

...tpi kan tiap taun arie jadie aku msti dekat atau same tarikh dgn hari ibu...
...dan aku rase hari ibu adalah lebih pnting lgi...
...ye la kalau takde ibu takkan aku bley sambut arie jadie...btol tak...
...so di cnie saye nak ucapkan slamat arie ibu ntuk sumer ibu walau di mana jua anda berada...
...especially ibuku SITI AISHAH BT KADIR...


*tq mama sbb da lahirkan & besarkan abg dgn smpurna

...so 2 je post aku wat kali nih...trmas...wslm...

~bloodsign private limited~
 

aku dan nasyeed 2...

Posted: Tuesday, May 4, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...skali lgi aku nak brcerita tntg grup dari genre nasyeed yg amat ku kagumi...
...kali nih aku nak cerita tntg kumpulan mirwana...
...bgi aku mirwana memiliki keistimewaan yg trsndri iaitu mereka membawa nasyid dalam genre lagu yg pelbagai...
...antara nya balada dan juga rock...
...penampilan mirwana gak amat berbeza iaitu dgn pakaian lebih santai & memudahkan remaja lebih trtarik kpda lagu mereka...
...mereka terdiri drpd akmal, hafiz, naim, izzat, along & ikram...
...baru release album yg terbaru iaitu bumi akhir usia yg merangkumi lagu seperti jauh, andai ku pergi, tika masanya, bumi akhir usia, bukti cinta & lain2...


...so, ni lagu mereka yg brtajuk jauh yg berkisrkn insan yg merasakan dirinya jauh dari tuhannya...
...jdi, layan...





...seterusnya lagu yg bertajuk andai ku pergi yg berkisar tentang seseorang yg akan ke medan perang dan meninggalkan keluarganya...
...jdi, layan saja...





...akhir sekali aku nak korang dengarkan lagu tika masanya yg amat istimewa bgi album terbaru mereka...
...menerusi lagu ini mirwana telah bergabung dgn kumpulan hujan...
...jdi, layan je...




...so tu je la cerita aku tntang kumpulan mirwana...
...sebuah kumpulan nasyeed yg amat berbeza...
...wslm...

~bloodsign private limited~

aku dan nasyeed...

Posted: Monday, May 3, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...pe kaba sume...
...kali ni aku cume nak berkongsi mengenai irama nasyeed yg amat ku minati...
...mungkin ade yg fikir yg irama ni kolot lah and mcm2 lgi...
...tpi aku rase irama ni je yg bley wat jiwa aku tenteram...

...aku dah didedahkn dgn nasyeed sejak aku masih kecil lgi dan trnyata kesannya amat mmberi kesan pada diriku...sebab nye bapak aku tak prnah beli kaset lain selain nasyeed...

...bgi diri aku la, irama nih satu2 nye yg aku bley hayati lagu dan liriknya...
...mungkin org ade byk cara nak tenteramkan hati so dengar lagu nasyid nih la cara aku...
...smpai sekarang aku sntiasa update kan diri dan nset aku dgn lagu nasyeed yg baru...
...terutama psl grup inteam , unique , mirwana dan hijjaz...
...jdi sape yg tak prnah minat dgn lagu2 nasyeed tu cuba la dgr2 kan...
...insya-allah jiwa anda akan jdi lebih tenang...

...jdi kali ni aku nak sarankan korang ntuk dengar lagu ni...
...lagu bertajuk hanyut nyanyian unique(dahulunya unic)...
...lagu yg berkisarkan tntg manusia di muka bumi ni yg hanyut dgn nikmat dunia...
...hayatilah liriknya...





...so, cmne...lagu nih bagi aku cukup menyentuh jiwa dan wat aku trkenangkan dosa2 yg lama...
...renung2 kan la dosa2 yg telah kita lakukan...
...jdi aku cume harap yg irama nasyeed nih akan lebih diterima masyarakat...
...tu je kowt wat kali nih...dengar la nasyeed dan anda akan rasa kelainannya...
...wslm...

~bloodsign private limited~

3M part5...

Posted: Sunday, May 2, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...ok.kali ni merupakan karya aku yg seterusnya yg bertajuk demam...harapnya dapat menghiburkan...so, terimalah karyaku yg seterusnya...




....ok tq sbb sudi layan...tu je kowt wat kali nih...wslm...

~bloodsign private limited~

3M part4...

Posted: by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...berikut merupakn karya aku brtajuk solat...lyn jerr la...ok yekk...



...ok la tu la karya aku wat kali nih...enjoy yek...wslm...

~bloodsign private limited~

3M part3...

Posted: Tuesday, April 27, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
2

...aslm...kali ni plak aku nak berkongsi karya aku yg bertajuk model ...memang tak sehebat mana tpi enjoy je la ye...so bgi la komen korang yek..haha..




...special ntuk korang...so tu je kowt ntuk kali ni...wslm...

~bloodsign private limited~

3M part2...

Posted: Thursday, April 22, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm..kali ni karyaku yg bertajuk komputer untuk korang...enjoy...



...sekian saja wat kali ni...wslm...

~bloodsign private limited~

3M...

Posted: Saturday, April 17, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm..kali ni aku nak kongsikan karya aku yang tak seberapa ni khas untuk semua pembaca...karya aku ni bertajuk 3M iaitu bersempena nama wataknya iaitu MUNAWIR, MAHMUD dan MIZAN...bagi la komen korang yek..apa lagi enjoy la...





...karyaku yg bertajuk sekolah...




...ok la...tu je wat kali ni...wslm...

~bloodsign private limited~

wuhai beramboi...

Posted: Monday, April 12, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0


...aslm...ari ny aku saje nak mncoretkan ckit mengenai pelawak kesayangan ramai yg telah kembali ke rahmatullah pada 2 feb yg lalu iaitu din beramboi...al-fatihah untuk din beramboi...sbab itu la aku memilih tajuk wuhai beramboi bgi tajuk kali ini brsesuaian dgn satu2 nye rancgn yg dihoskan oleh din beramboi iaitu wuhai beramboi...ingin skali aku singkapkan bberapa kontroversi yg mlanda pelawak ini sperti kisah di mana dia telah dilabelkan sebagai pelawak yg merapu...namun bgitu dgn tenang dia mengatakan bahawa smemangnya dia ingin dkenali sbgai plawak yg membawa lawak jenis mrapu...jdi smemangnya lawak tersebut sudah mnjadi identitinya yg tersndiri...itu lah sbnrnya yg mmbuat din bgitu istimewa di pndgn peminatnya...

*keratan akhbar utusan malaysia mengenai kehilangan din beramboi

...setrusnya kontroversi yg mlanda drinya apabila dia terlps perkataan 'hanjing' yg dperkatakn pda slh seorg pserta raja lawak...bgi aku mende yg sekecik 2 tak perlu la nak diperbesarkan...stiap manusia pasti melakukan ksilapan btol x...din pun da mntak maaf sebelum kematiannya jdi prkara ni tak perlu diperbesarkan...namun bgi aku din beramboi merupakan antara pelawak yg hebat yg pernah malaysia lahirkan...aku yakin yg aznil hj nawawi sudah pasti amat merasi kehilangan sahabat karibnya ini...aku ingin sekali memetik kata2 nabil semasa dia membut ucapan atas kemenangannya sebagai pelakon komedi paling popular pada anugerah bintang popular berita harian yg berlangsung pda hari ahad yg lepas...

"saya rasa abg din beramboi merupakan org paling kelakar yg pernah sy jumpa" kata ahmad nabil selepas memenangi anugerah pelakon komedi paling popular...

...dan aku amat bersetuju dgn kata2 nabil tu kerana segala lawak din walaupun merapu tak pernah gagal memecahkan perut org ramai...namun begitu, dlm beberapa hari kematiannya, masih ada org bertopengkan setan yg tak berhati perut sanggup merompak rumah arwah din beramboi...kejadian tu berlaku pd 3 feb dan masih dlm siasatan polis...persoalannya adakah org itu merompak atas perasaantak puas hati pda arwah ataupun sengaja nak dapat publisiti dgn merompak rumah artis yg baru kembali ke rahmatullah pun aku tak tau...tpi diharapkan perompak tu dpt la hukuman yg setimpal dgn perbuatannya ya dan akan menyesal atas perbiatan kejinya itu...tak paham btol aku dgn manusia jnis ni...

*keratan akhbar utusan malaysia mengenai rompakan rumah din beramboi

...pada masa yg sama di alam maya ini wujud plak insan yg amat tak puas ati dgn arwah din yg dikenali dgn rafiqin darwisy...aku pon tak paham ape salah arwah kat die...nak kata arwah tu kenal die tak la plak...ni mesti kes nak cari publisiti murahan cara internet la ni...org cam ni pon ade kat dunia ni...antara kutukannya terhadap din beramboi tu aku senaraikan ckit...

"kalau nak tengok jenazah din beramboi boleh tengok kat www.89.com "katanya dalam blog setan rafiqin...bukankah laman web tersebut merupakan laman web porno...jdi dlm hal ni setan tu dah melakukan dua kesalahan besar...yg pertama dia da menghina org yg sudah tiada...yg kedua lak dia da menghina agama islam...

"al-fuck untuk din beramboi" katanya lagi dalam blognya...dgn terang dan jelas setan ni da menghina al-fatihah kan...ape kena la dgn budak ni...umur baru belasan tahun...tindakannya telah mengundang kemarahan ramai pihak sehingga ada yg telah mewujudkan satu laman yg bernama 'kami benci rafiqin darwisy mengutuk kematian din beramboi' dalam laman sosial terkenal facebook...menerusi laman tu ramai umat islam telah meluahkan perasaan tak puas ati dgn budak ni...makian, carutan, hinaan, nasihat, semua org bagi kat die...jdi aku harap rafiqin tu bertaubat la ye dan sesali lah perbuatan tak guna tu...

...da la aku rasa tu je aku nak membebel kali ni...akhir sekali bersama-sama la kita sedekahkan al-fatihah untuk arwah din beramboi dan berdoa agar die ditempatkan dlm kalangan insannya yg bertakwa...wslm...

~bloodsign private limited~

alkisah seekor kala jengking...

Posted: Saturday, April 3, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...kali ni aku nak berkongsi sebuah cerita dgn semua pmbaca...cerita mengenai sengatan seekor kala jengking...mnerusi cerita ni aku nak semua pembaca merenung kembali betapa prihatin dan penyayangnya allah pada setiap hamba2 nya yg soleh...renungkanlah...

sahubul hikayat mengisahkan:
...suatu hari, aku mencari binatang peliharaanku yg hilang...tnpa disedari, aku smpai di tepi sg tigris yg ltknya tidak jauh dri desaku...di antara tradisi pnduduk desa kami adalah tidur di luar rumah pd musim pns...mlm itu adalah mlm yg sgt indah...bln purnama memncarkan sinarnya ke seluruh pelosok desa...aku kembali mengamati keadaan sekelilingku...tiba2 aku mlihat seekor binatang kecil terapung di atas sg dan menuju ke arahku...akhirnya ia sampai di tepi sg...ternyata ia seekor katak yg di punggungnya terdpt seekor kala jengking...kemudian kala jengking itu turun & brjln cpt ke arah desa seperti ada misi yg perlu diselesaikannya...aku terus membuntuti kala jengking itu...saat itu di benakku sama sekali tidak terlintas untukku membunuhnya...aku terus mengikuti jejaknya smbil trus mmrhatikan apa yg sdg dlakukannya...kala jenking itu pergi ke sebuah topokan jerami...saat itu, seorang pemuda yg soleh, hussein, sdg tidur di atas tompokan jerami itu...kemudian kala jengking itu masuk ke dalam tompokan jerami itu...aku trus mnunggu agar aku tahu apa yg sdg terjadi...aku lihat tompokan jerami itu bergoyang...mungkin jengking itu tlh menyengat hussein, gumamku dalam hati...


...kemudian aku lihat kala jengking itu keluar & trus kembali ke arah tepi sg...stibanya di sana, katak yg menjadi tuggangannya tlh siap untuk menghantarnya ke suatu tmpt yg tlh dtntukan bginya...kemudian aku lihat keadaan sahabatku, hussein...aku singkap tompokan jerami itu...aku terkejut seketika melihat sesuatu yg menajubkan...seekor ular besar tersadai tepat di samping hussein...ular itu kemudian aku singkirkan...ular itu sama skali tidak bergerak...aku pun tahu ular itu telah mati..tidak ada alat yg membunuhnya kecuali kala jengking itu...syukur alhamdulillah...maha suci allah yg tlh memberikan perlindungan kpd hambanya yg beriman...

...maha benar allah ketika dia berfirman:
"bagi manusia ada malaikat2 yg slalu mengikutinya bergiliran, di muka &di belakangnya, mereka menjaganya atas perintah allah"                                                                       (ar-ra'd: 11)

...renungkanlah wahai sahabatku atas keajaiban yg berlaku itu...wallahualam...maha suci allah...itulah pesanku pda kali ini...wslm...

~bloodsign private limited~

dahi cecah ke sejadah...

Posted: Wednesday, March 31, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0


...aslm...sebuah pesanan khas buat para pembaca agar dapat lebih menginsafi diri sendiri sebelum ajal kita tiba...ingatlah bahawa ajal kita akan tiba bila2 masa sahaja tanpa kita ketahui...bagaimanakah kita di akhirat seandainya nyawa kita diambil semasa kita melakukan maksiat...betapa indahnya jika ajal kita tiba ketika kita sedang beribadah...renungkanlah...

...dahi cecah ke sejadah...solatlah kamu sebelum kamu disolatkan...bersihkanlah dirimu sebelum kamu dibersihkan...tutuplah auratmu sebelum auratmu ditutupkan dgn kain kafan yg serba putih...selepas itu kamu akan dibaringkan ke lantai...lalu dilaksanakanlah solat jenazah dgn 4 kali takbir & 1 salam berserta fatihah selawat dan doa sebagai memenuhi tuntutan fardu kifayah...tetapi apakah 4 kali takbir itu dapat menebus dosa meniggalkan solat sepanjang hidup...apakah solat tanpa rukuk dan sujud itu dapat membayar hutang rukuk dan sujud yang telah luput...silaplah jika kamu beranggapan sedemikian...justeru ku menyeru sekalian muslimin dan muslimat, usunglah dirimu ke tikar solat sebelum dirimu diusung ke liang lahad...menjadi makanan cacing dan makanan ulat...

...dirimu ke masjid...sebelum kamu diiringi ke pusara tangisilah dosa2 mu di dunia kerana tangisan tidak berguna di alam baqa...sucikanlah kamu sebelum kamu disucikan...sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan dgn panggilan izrail yg menakutkan...berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan kerana ia berguna untuk yg tinggal bukan yg pergi...istighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan...ingatlah di mana sahaja kamu berada kamu tetap memijak bumi tuhan dan dibumbungi langit tuhan serta menikmati rezeki tuhan...justeru, bila dia menyeru, sambutlah seruannya sebelum dia memanggil buat kali terakhirnya...

*di masjidil haram...

...ingatlah kamu dahulu hanya setitis air yg tidak bererti, lalu menjadi segumpal darah, lalu menjadi seketul daging, lalu daging itu membaluti tulang, lalu jadilah kamu insan yg mempunyai erti...ingatlah asal-usulmu yg tidak bernilai itu yg kalau jatuh ke tanah ayam tak patuk itik tak sudu...tetapi allah mengangkatmu ke suatu mercu yg lebih agung daripada malaikat...lahirmu bukan untuk dunia, tetapi gunakanlah ia untuk belayar bahtera akhirat...sambutlah seruannya, hayya alassolah, dgn penuh rela dan bersedia...sambutlah seruannya, hayya alalfalah, jalan kemenangan iislam di dunia...ingatlah yg kekal hanyalah amal, menjadi bekalan sepanjang jalan, menjadi teman di perjalanan bila kembali ke pangkuan tuhan...pada hari itu, tiada guna harta, takhta dan putera...isteri kad kredit dan kereta...kondominium, saham dan niaga...kalau dahi tidak cecah sejadah di dunia...renungkanlah wahai sahabatku...wslm...

*di perkuburan barqi, madinah al-munawwarah....


~bloodsign private limited~

aku dan mereka...

Posted: by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...aku dan mereka...aku rasa inilah title yg terbaik untuk penulisan aku yg pertama nih...aku tension skali memikirkan tentang mereka...mereka nih memang kawan baik...aku rasa satu dunia dah taw dah...semua org mahu pun mat rempit, mat ganja dan mat sentul pun taw...cume katak dan kodok yg yg kat bwh tempurung je yg x taw lgi...ye lar org sroh kluar dri tempurung tu tak nak...kate nye kat bwh tu selamat...aku nak tgk gak brape lame diorg nak dok bwh tu (klu korg tak knl mereka, korg la katak dan kodok tu...haha...)...berbalik pula pada cerita mereka...aku klu bley memang tak nak amik taw psl mereka...tpi nanti org kutuk plak aku trtggln zaman la, bodo la dan yg swktu dgn nye...aku pown tak taw ape kaitan mereka tu dgn zaman...makin aku cube nak kenal makin pning plak kpala aku...arghh...aku tension btol...nak kate mereka tu sombong tak pulak..brape ramai da jdi kawan mereka...aku malas da nak ckp pepanjang...bkn korg dengar pown...ye la mne nak dgr aku menaip bkn brkate-kate...so aku senang kan cite kalau sesape ade jumpe mereka tu tolong la gitau luahan ati aku ni...ye la gitau je kat KOMPUTER dgn kwn baik dier tu, INTERNET...

*...ni la KOMPUTER nye yg slalu buat ak pening kpale...

...tu la cite pertama aku untuk blog aku ni...tu bru nak knal dgn KOMPUTER dgn INTERNET...blom lgi dgn sdare dier, E-MAIL dgn E-BAY...anak sdare dier plak, FACEBOOK, FRIENDSTER, TWITTER dgn MYSPACE...pastu nak kena knl dgn anak tiri dier, BLOGGER dgn WORDPRESS...tak masuk anak angkat die lagi, LIVEJOURNAL dgn TYPEPAD...huh pening kpale aku...aku ni dah la buta IT...

...ok la ape2 pun aku harap blog aku ny akan memberi pelbagai informasi yg berguna untuk sume pembaca dalam pelbagai aspek...insya-allah...wslm...

*...ni la broadband celcom yg membawa aku mgnali INTERNET
dgn lbey akrab...chehh...



~bloodsign private limited~