3M part3...

Posted: Tuesday, April 27, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
2

...aslm...kali ni plak aku nak berkongsi karya aku yg bertajuk model ...memang tak sehebat mana tpi enjoy je la ye...so bgi la komen korang yek..haha..




...special ntuk korang...so tu je kowt ntuk kali ni...wslm...

~bloodsign private limited~

3M part2...

Posted: Thursday, April 22, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm..kali ni karyaku yg bertajuk komputer untuk korang...enjoy...



...sekian saja wat kali ni...wslm...

~bloodsign private limited~

3M...

Posted: Saturday, April 17, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm..kali ni aku nak kongsikan karya aku yang tak seberapa ni khas untuk semua pembaca...karya aku ni bertajuk 3M iaitu bersempena nama wataknya iaitu MUNAWIR, MAHMUD dan MIZAN...bagi la komen korang yek..apa lagi enjoy la...





...karyaku yg bertajuk sekolah...




...ok la...tu je wat kali ni...wslm...

~bloodsign private limited~

wuhai beramboi...

Posted: Monday, April 12, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0


...aslm...ari ny aku saje nak mncoretkan ckit mengenai pelawak kesayangan ramai yg telah kembali ke rahmatullah pada 2 feb yg lalu iaitu din beramboi...al-fatihah untuk din beramboi...sbab itu la aku memilih tajuk wuhai beramboi bgi tajuk kali ini brsesuaian dgn satu2 nye rancgn yg dihoskan oleh din beramboi iaitu wuhai beramboi...ingin skali aku singkapkan bberapa kontroversi yg mlanda pelawak ini sperti kisah di mana dia telah dilabelkan sebagai pelawak yg merapu...namun bgitu dgn tenang dia mengatakan bahawa smemangnya dia ingin dkenali sbgai plawak yg membawa lawak jenis mrapu...jdi smemangnya lawak tersebut sudah mnjadi identitinya yg tersndiri...itu lah sbnrnya yg mmbuat din bgitu istimewa di pndgn peminatnya...

*keratan akhbar utusan malaysia mengenai kehilangan din beramboi

...setrusnya kontroversi yg mlanda drinya apabila dia terlps perkataan 'hanjing' yg dperkatakn pda slh seorg pserta raja lawak...bgi aku mende yg sekecik 2 tak perlu la nak diperbesarkan...stiap manusia pasti melakukan ksilapan btol x...din pun da mntak maaf sebelum kematiannya jdi prkara ni tak perlu diperbesarkan...namun bgi aku din beramboi merupakan antara pelawak yg hebat yg pernah malaysia lahirkan...aku yakin yg aznil hj nawawi sudah pasti amat merasi kehilangan sahabat karibnya ini...aku ingin sekali memetik kata2 nabil semasa dia membut ucapan atas kemenangannya sebagai pelakon komedi paling popular pada anugerah bintang popular berita harian yg berlangsung pda hari ahad yg lepas...

"saya rasa abg din beramboi merupakan org paling kelakar yg pernah sy jumpa" kata ahmad nabil selepas memenangi anugerah pelakon komedi paling popular...

...dan aku amat bersetuju dgn kata2 nabil tu kerana segala lawak din walaupun merapu tak pernah gagal memecahkan perut org ramai...namun begitu, dlm beberapa hari kematiannya, masih ada org bertopengkan setan yg tak berhati perut sanggup merompak rumah arwah din beramboi...kejadian tu berlaku pd 3 feb dan masih dlm siasatan polis...persoalannya adakah org itu merompak atas perasaantak puas hati pda arwah ataupun sengaja nak dapat publisiti dgn merompak rumah artis yg baru kembali ke rahmatullah pun aku tak tau...tpi diharapkan perompak tu dpt la hukuman yg setimpal dgn perbuatannya ya dan akan menyesal atas perbiatan kejinya itu...tak paham btol aku dgn manusia jnis ni...

*keratan akhbar utusan malaysia mengenai rompakan rumah din beramboi

...pada masa yg sama di alam maya ini wujud plak insan yg amat tak puas ati dgn arwah din yg dikenali dgn rafiqin darwisy...aku pon tak paham ape salah arwah kat die...nak kata arwah tu kenal die tak la plak...ni mesti kes nak cari publisiti murahan cara internet la ni...org cam ni pon ade kat dunia ni...antara kutukannya terhadap din beramboi tu aku senaraikan ckit...

"kalau nak tengok jenazah din beramboi boleh tengok kat www.89.com "katanya dalam blog setan rafiqin...bukankah laman web tersebut merupakan laman web porno...jdi dlm hal ni setan tu dah melakukan dua kesalahan besar...yg pertama dia da menghina org yg sudah tiada...yg kedua lak dia da menghina agama islam...

"al-fuck untuk din beramboi" katanya lagi dalam blognya...dgn terang dan jelas setan ni da menghina al-fatihah kan...ape kena la dgn budak ni...umur baru belasan tahun...tindakannya telah mengundang kemarahan ramai pihak sehingga ada yg telah mewujudkan satu laman yg bernama 'kami benci rafiqin darwisy mengutuk kematian din beramboi' dalam laman sosial terkenal facebook...menerusi laman tu ramai umat islam telah meluahkan perasaan tak puas ati dgn budak ni...makian, carutan, hinaan, nasihat, semua org bagi kat die...jdi aku harap rafiqin tu bertaubat la ye dan sesali lah perbuatan tak guna tu...

...da la aku rasa tu je aku nak membebel kali ni...akhir sekali bersama-sama la kita sedekahkan al-fatihah untuk arwah din beramboi dan berdoa agar die ditempatkan dlm kalangan insannya yg bertakwa...wslm...

~bloodsign private limited~

alkisah seekor kala jengking...

Posted: Saturday, April 3, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...kali ni aku nak berkongsi sebuah cerita dgn semua pmbaca...cerita mengenai sengatan seekor kala jengking...mnerusi cerita ni aku nak semua pembaca merenung kembali betapa prihatin dan penyayangnya allah pada setiap hamba2 nya yg soleh...renungkanlah...

sahubul hikayat mengisahkan:
...suatu hari, aku mencari binatang peliharaanku yg hilang...tnpa disedari, aku smpai di tepi sg tigris yg ltknya tidak jauh dri desaku...di antara tradisi pnduduk desa kami adalah tidur di luar rumah pd musim pns...mlm itu adalah mlm yg sgt indah...bln purnama memncarkan sinarnya ke seluruh pelosok desa...aku kembali mengamati keadaan sekelilingku...tiba2 aku mlihat seekor binatang kecil terapung di atas sg dan menuju ke arahku...akhirnya ia sampai di tepi sg...ternyata ia seekor katak yg di punggungnya terdpt seekor kala jengking...kemudian kala jengking itu turun & brjln cpt ke arah desa seperti ada misi yg perlu diselesaikannya...aku terus membuntuti kala jengking itu...saat itu di benakku sama sekali tidak terlintas untukku membunuhnya...aku terus mengikuti jejaknya smbil trus mmrhatikan apa yg sdg dlakukannya...kala jenking itu pergi ke sebuah topokan jerami...saat itu, seorang pemuda yg soleh, hussein, sdg tidur di atas tompokan jerami itu...kemudian kala jengking itu masuk ke dalam tompokan jerami itu...aku trus mnunggu agar aku tahu apa yg sdg terjadi...aku lihat tompokan jerami itu bergoyang...mungkin jengking itu tlh menyengat hussein, gumamku dalam hati...


...kemudian aku lihat kala jengking itu keluar & trus kembali ke arah tepi sg...stibanya di sana, katak yg menjadi tuggangannya tlh siap untuk menghantarnya ke suatu tmpt yg tlh dtntukan bginya...kemudian aku lihat keadaan sahabatku, hussein...aku singkap tompokan jerami itu...aku terkejut seketika melihat sesuatu yg menajubkan...seekor ular besar tersadai tepat di samping hussein...ular itu kemudian aku singkirkan...ular itu sama skali tidak bergerak...aku pun tahu ular itu telah mati..tidak ada alat yg membunuhnya kecuali kala jengking itu...syukur alhamdulillah...maha suci allah yg tlh memberikan perlindungan kpd hambanya yg beriman...

...maha benar allah ketika dia berfirman:
"bagi manusia ada malaikat2 yg slalu mengikutinya bergiliran, di muka &di belakangnya, mereka menjaganya atas perintah allah"                                                                       (ar-ra'd: 11)

...renungkanlah wahai sahabatku atas keajaiban yg berlaku itu...wallahualam...maha suci allah...itulah pesanku pda kali ini...wslm...

~bloodsign private limited~