aku dan nasyeed 2...

Posted: Tuesday, May 4, 2010 by wan taruka perfect in Labels:
0

...aslm...skali lgi aku nak brcerita tntg grup dari genre nasyeed yg amat ku kagumi...
...kali nih aku nak cerita tntg kumpulan mirwana...
...bgi aku mirwana memiliki keistimewaan yg trsndri iaitu mereka membawa nasyid dalam genre lagu yg pelbagai...
...antara nya balada dan juga rock...
...penampilan mirwana gak amat berbeza iaitu dgn pakaian lebih santai & memudahkan remaja lebih trtarik kpda lagu mereka...
...mereka terdiri drpd akmal, hafiz, naim, izzat, along & ikram...
...baru release album yg terbaru iaitu bumi akhir usia yg merangkumi lagu seperti jauh, andai ku pergi, tika masanya, bumi akhir usia, bukti cinta & lain2...


...so, ni lagu mereka yg brtajuk jauh yg berkisrkn insan yg merasakan dirinya jauh dari tuhannya...
...jdi, layan...





...seterusnya lagu yg bertajuk andai ku pergi yg berkisar tentang seseorang yg akan ke medan perang dan meninggalkan keluarganya...
...jdi, layan saja...





...akhir sekali aku nak korang dengarkan lagu tika masanya yg amat istimewa bgi album terbaru mereka...
...menerusi lagu ini mirwana telah bergabung dgn kumpulan hujan...
...jdi, layan je...




...so tu je la cerita aku tntang kumpulan mirwana...
...sebuah kumpulan nasyeed yg amat berbeza...
...wslm...

~bloodsign private limited~

0 comments: